De Bijenkorf vervangt papier door digitale kassabon

De Bijenkorf vervangt papier door digitale kassabon

De Bijenkorf kiest voor digitale communicatie met zijn klanten

Klanten ontvangen informatie voortaan digitaal (De Bijenkorf Magazine bestaat niet meer)

Nieuwe features in de Bijenkorf App: digitale kassabon en productscanner.

Forse investeringen in verdere ontwikkeling van digitale media en de multichannelstrategie om persoonlijker te kunnen communiceren.

Nieuwe features de Bijenkorf App: onder andere digitale kassabon en productscanner

De Bijenkorf App, met zo’n 500.000 downloads, is een belangrijk middel in de digitale communicatie van de Bijenkorf. Naast inspiratie en een directe shopmogelijkheid op deBijenkorf.nl, biedt de App persoonlijke service voor Members zoals vouchers, een actueel overzicht van zijn of haar gespaarde punten en sinds kort ook digitale kassabonnen van de aankopen in de Bijenkorf. Handig voor de administratie of het eventueel retourneren van aankopen.

Hoe werkt de digitale kassabon?

Als u de Memberpagina’s heeft geactiveerd, krijgt u  direct inzicht  in de laatste twintig aankopen. Iedere kassabon bevat een QR code welke u bij de kassa in onze winkels kunt laten scannen. Zo kunt u uw aankoop gemakkelijk retourneren of ruilen. De lijst wordt ververst en laat altijd de laatste 20 bonnen zien.

Heeft u een belangrijke aankoop gedaan? Sla dan uw kassabon op in het Kassabonarchief, zo heeft u deze altijd bij de hand op uw smartphone of tablet.

Omnichannel-ervaringen

Mobiele devices spelen een belangrijke rol in ‘omnichannel’-ervaringen; elk stuk informatie of content waar een consument behoefte aan heeft, moet op elke plek waar de consument is tijdens zijn aankoopproces beschikbaar zijn. Natuurlijk raadplegen consumenten nog steeds verschillende media en bronnen om zich te oriënteren. Zo gebruiken ze bijvoorbeeld de PC om productinformatie te verzamelen en bekijken ze daar ook de reviews die erover geschreven zijn. Maar in de winkel zelf willen ze vaak nog aanvullende informatie, zoals prijsvergelijkingen of toch weer reviews, en deze informatie bekijken ze via hun smartphone.

Merken doen er dus goed aan om hun media met elkaar te vermengen om zodoende echt nuttige omnichannel-ervaringen te bieden. Dit betekent dat je als merk je content niet alleen via je eigen website of een magazine beschikbaar stelt, maar dat je de verbinding opzoekt met je klanten op sociale media en via andere relevante websites, in de winkelpaden via mobiel en via winkeldisplays.


Maya Roeland

Comments are closed.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
close
Facebook IconTwitter Icon